VERKKOKAUPAN SOPIMUSEHDOT

Tervetuloa ostoksille odorfri.fi verkkokauppaan! Nämä ehdot ovat odorfri.fi verkkokaupan sopimusehdot, joita sovelletaan odorfri.fi ja asiakkaan välillä.

Yleiset ehdot

Odorfri.fi verkkokaupassa voivat asioida kaikki Suomessa vakituisesti asuvat 18 vuotta täyttäneet kuluttaja-asiakkaat. Jälleenmyyjät ovat tervetulleita ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Tuotteiden hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.

Tilaajan on tilauksen yhteydessä ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero.

Tiedot rekisteröitymisestä, asiakastiedoista ja tehdyistä tilauksista välitetään tilaajan henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseen.

Sopimusehdot sitovat verkkokaupasta tilauksen tehnyttä henkilöä (asiakas) sen jälkeen, kun asiakas on tilaamisen yhteydessä lukenut ja hyväksynyt sopimusehdot vahvistamalla.

Asiakas vastaa siitä, että hänen verkkokaupan tilauslomakkeeseen antamansa henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Asiakkaan vastuulla on tarkistaa ja käydä läpi tilauksensa tietojen oikeellisuus kaikilta osin ennen tilaamista ja maksamista. Asiakasta sitova tilaus syntyy, kun asiakas vastaanottaa tilausvahvistuksen sähköpostiinsa Odorfri.fi verkkokaupasta.

Verkkokaupassa asiointi

Asiakas voi tilata Odorfri.fi verkkokaupassa tuotteita sekä rekisteröityneenä asiakkaana että ilman rekisteröitymistä. Jos asiakas tilaa tuotteita rekisteröitymättömänä tilaajana, hänen on annettava tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tilaajatiedot, jotta tilaus voidaan toimittaa asiakkaalle.

Täyttämällä tiedot kassalla käyttäjä hyväksyy Klarnan ehdot. Painamalla ”Osta”-painiketta käyttäjä hyväksyy Klarnan ja kaupan käyttöehdot ja on tietoinen tietosuojakäytännöistä.

Rekisteröitynyt asiakas saa sähköpostiinsa rekisteröintivahvistusta koskevan viestin, jossa näkyy asiakkaan valitsema, Odorfri.fi verkkokauppaan kirjautumisen mahdollistava käyttäjätunnus. Asiakas määrittää itse salasanan rekisteröitymisen yhteydessä. Asiakkaan vastuulla on pitää käyttäjätunnus ja salasana tallessa sekä suojattuina väärinkäytöksien ehkäisemiseksi.

Tilaamisen edellytyksenä on asiakkaan toimiva sähköpostiosoite, johon lähetetään tilaukseen liittyvät tilausviestit, joita ovat tilausvahvistus ja toimitusvahvistus.

Verkkokauppatuotteiden hinnat

Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai verkkokaupan tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana.

Odorfri.fi verkkokauppa pidättää oikeuden muuttaa tuotteiden hintoja. Odorfri.fi:llä on oikeus tarkistaa asiakkaan saamia alennuksia verkkokauppaostoksista, jos asiakas palauttaa tilauksen tuotteita.

Odorfri.fi pyrkii esittämään kaikki hinnat verkkokaupassa oikein ja ajantasaisesti, mutta ei myönnä mitään takuuta hintojen oikeellisuudesta. Jos verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin huomattavasti todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhetieto, virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido Odorfri.fi:tä.

Verkkokauppatuotteiden saatavuus

Odorfri.fi tarjoaa verkkokaupassaan valikoiman tuotteita, joiden valmistusmäärät ja saatavuus vaihtelevat. Odorfri.fi ei myönnä mitään takuita verkkokaupassa myytävien tuotteiden saatavuudesta tai riittävyydestä. Valikoimaan kuuluvat tuotteet voivat loppua varastolta esimerkiksi tuotannollisista syistä.

Odorfri.fi pyrkii pitämään verkkokaupassaan oikeat ja ajantasaiset tiedot tuotteiden saatavuudesta.

Tuotteesta, joka on ollut tilattavissa verkkokaupassa, mutta on tilapäisesti loppunut varastolta kesken tilausprosessin, ilmoitetaan mahdollisimman pian asiakkaalle. Asiakkaalle suoritetaan hyvitys toimittamattoman tuotteen osalta. Odorfri.fi ei toimita tuotteita jälkilähetyksinä.

Tilausvahvistus


Asiakkaalle lähetetään hyväksytyn ja onnistuneen maksutapahtuman jälkeen sähköpostitse tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen keskeiset tiedot.

Asiakkaan tulee tarkistaa tilausvahvistukseen merkittyjen tietojen oikeellisuus. Odorfri.fi verkkokauppaan rekisteröitynyt asiakas voi tarkistaa tilauksen sisällön ja tilaushistoriansa kirjautumalla verkkokaupassa omille sivuilleen. Odorfri.fi pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä.

Toimitustavat ja toimitusmaksut

Odorfri.fi tarjoaa kaikkiin tilauksiin ilmaisen toimituksen.

Odorfri.fi toimittaa tuotteita koko Suomen ja Ahvenanmaan alueelle.

Tilaus toimitetaan asiakkaalle pakettina Postilla tai DHL:llä. Postilla paketti toimitetaan asiakkaan valitsemaan postitoimipisteeseen tai pakettiautomaattiin asiakkaan ilmoittaman Suomessa sijaitsevan postiosoitteen perusteella. DHL:llä paketti toimitetaan lähimpään DHL-palvelupisteeseen asiakkaan ilmoittaman postiosoitteen perusteella.

Odorfri.fi pyrkii toimittamaan tilaushetkellä varastossa olevat tuotteet asiakkaalle noin 2–5 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tuotteet lähetetään odorfri.fi varastoilta Tukholmasta ja Göteborgista.

Odorfri.fi ei ole vastuussa, jos tilauksen toimittaminen viivästyy tai tilausta ei pystytä toimittamaan siksi, että asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot Odorfri.fi verkkokaupalle tai laiminlyö velvollisuutensa ilmoittaa ja päivittää muuttuneet yhteystietonsa, tai ei ole paikalla sovittuna toimitusajankohtana eikä häntä tavoiteta.

Odorfri.fi pidättää oikeuden veloittaa asiakkaalta toimituskulut noutamattomasta paketista. Odorfri.fi veloittaa asiakkaalta 30 euroa, jos pakettia ei noudeta. Huomaathan, että jos haluat palauttaa paketin, sinun on ensin noudettava paketti ja toimittava asiakaspalvelumme antamien palautusohjeiden mukaisesti. Palautusoikeus ei koske noutamatonta pakettia. Lue lisää odorfri.fi palautusehdoista täältä.

Lisätietoja odorfri.fi toimitustavoista ja toimitusehdoista löydät täältä.

Maksaminen

Tuotteet ja niiden toimittamisesta aiheutuneet maksut maksetaan verkkokauppatilauksen yhteydessä verkkomaksuna tililtä, luottokortilta tai Odorfri.fi yhteistyökumppanin myöntämillä maksutavoilla, joita ovat Klarna Lasku, Klarna Tili ja Klarna Yrityslasku.

Seuraavilla maksutavoilla voi maksaa Odorfri.fi verkkokaupassa: OP, Nordea, Handelsbanken, POP Pankki, Aktia, Säästöpankki, SP, S-Pankki, Ålandsbanken, Danske Bank, Visa, Visa Electron, Mastercard ja Maestro.

Maksuihin liittyvistä reklamaatioista vastaa Klarna Bank AB.

Klarna Bank AB
y-tunnus: 556737-0431
Sveavägen 46
111 34 Stockholm
www.klarna.fi

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Klarna (556737-0431) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Klarna ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii kuten perinteinen verkkomaksaminen.

Virheelliset toimitukset ja reklamaatiot

Vastaanotettuaan toimituksen, asiakkaan tulee tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa tuotteet ja että tuotteet ovat virheettömiä. Jos asiakas havaitsee virheen tilauksessa tai tuotteessa, asiakkaan tulee ilmoittaa siitä Odorfri.fi verkkokaupan asiakaspalveluun.

30 päivän palautusoikeus verkkokaupassa
Asiakkaalla on oikeus peruuttaa verkkokaupasta tilaamansa tuote viimeistään 30 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä. Tuote on palautettava viimeistään 30 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.

Mikäli tuote ei ole viallinen, mutta asiakas haluaa silti peruuttaa kaupan ja palauttaa tuotteen, asiakkaan on maksettava palautuksesta aiheutuvat postituskulut, 15€. Palautuksen postituskulut vähennetään asiakkaalle hyvitettävästä palautettavan tuotteen arvosta.

Mikäli tuote todetaan vialliseksi, asiakas voi palauttaa tuotteen ilmaiseksi ilman palautuskuluja.

Odorfri.fi hyvittää palautettujen tuotteiden arvon 5 vuorokauden kuluessa siitä, kun verkkokauppa on vastaanottanut tuotepalautuksen. Asiakkaalle palautettava maksu suoritetaan samalla maksutavalla, jota tilauksella on käytetty.

Odorfri.fi ei vastaanota postiennakolla lähetettyjä palautuksia. Asiakkaan tulee postittaa tuote asiakaspalautuksena Odorfri.fille. Odorfri.fi asiakaspalvelu auttaa palautuksen tekemisessä ja tarjoaa palautustarran.

Tarkemmat palautusehdot ja -ohjeet löydät täältä

Henkilötietojen käsittely

Käsittelemme asiakastietojasi luottamuksellisesti. Tarkan kuvauksen asiakastietojen käsittelystä löydät Odorfri.fi tietosuojaselosteesta.

Välitämme tilaustietoja ulkopuolisille toimijoille verkkokauppatilausten yhteydessä ja tässäkin tapauksessa tietojesi käsittelyä ohjaa sopimuksemme tavarantoimittajan sekä palveluntarjoajien kanssa.

Evästeet

Verkkosivustomme käyttää evästeitä, jotka keräävät tietoa istuntoa ja ostoja koskien. Tietojen avulla voimme tarjota juuri sinulle suunnattuja tarjouksia, tuotenostoja ja sisältöjä. Emme kuitenkaan pysty yhdistämään näitä tietoja suoraan sinuun, jos selailet sivustolla verkkokauppaamme kirjautumattomana käyttäjänä.

Kaikkia tietoja käsitellään ja säilytetään EU-tietosuojadirektiivin sekä EU:n tietosuoja-asetuksen mukaisesti. Näin ollen sinulta keräämiämme henkilötietoja säilytetään vain Euroopan talousalueella (“ETA”), ja tiedotamme sinua asianmukaisesti, jos tietoja siirretään muualle. Meitä myös koskee velvollisuus ilmoittaa tietosuojaloukkauksista. Säilytämme tietoja viisi (5) vuotta.

Voit olla hyväksymättä evästeitä. Ota kuitenkin huomioon, että evästeiden estäminen saattaa vaikuttaa mahdollisuuksiisi käyttää verkkosivustoamme. Voit hallita itse evästeitä selaimesi asetuksista tai muuttaa selainasetuksista istuntosi salaiseksi.

Voit lukea lisää verkkokauppamme evästeiden käytöstä evästekäytännöstämme.

Odorfri.fi verkkokaupassa maksamisen turvallisuus

Odorfri.fi verkkokaupassa maksaminen tapahtuu aina salatussa SSL-yhteydessä, joka suojaa Internet-yhteyden asiakkaan tietokoneen ja kaupan välillä.

Salauksen merkiksi selainikkunan alapalkissa on suljetun lukon kuva. Kaksoisklikkaamalla lukkoa voit tarkastaa, että sivu kuuluu käyttämällesi pankille. Jossain tapauksissa yhteys voi olla suojattu, vaikka suljetun lukon kuva ei näkyisikään. Asian voi tarkistaa viemällä kursorin sivulle ja klikkaamalla hiiren kakkospainiketta:

  1. Valitse valikosta Ominaisuudet/ engl. Properties (Internet Explorer) tai Näytä sivun tiedot (Mozilla Firefox).
  2. Yhteys/Connection-kentässä on ilmoitettu, onko yhteys suojattu.

Maksaessasi Odorfri.fi verkkokaupassa Master Card- tai Visa-luottokortilla järjestelmä ohjaa tekemään varmennuksen. Maksussa voidaan käyttää myös Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamisjärjestelmiä maksutapahtuman turvallisuuden varmistamiseksi, jos nämä ominaisuudet kuuluvat maksukorttiisi.

Maksuvarmennus suoritetaan omilla henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi tai tätä varten olemassa olevalla salasanalla.

Verkkomaksupalveluun siirryttäessä kannattaa varmistaa, että Internet-osoite alkaa osoiterivillä muodossa ”https://”. Tämä tarkoittaa, että yhteys on suojattu. ”Http://”-alkuinen verkko-osoite ei ole suojattu.

Asiakasturvallisuuden vuoksi Odorfri.fi verkkokauppa ei tallenna maksukortin korttinumeroa missään vaiheessa minimoidakseen ulkopuolisen väärinkäytön mahdollisuuden. Maksupalvelut on aina suojattu SSL-salaustekniikalla.

Käyttämäni laite on yhteiskäytössä

Jos käytät verkkosivustoamme tai -kauppaamme yhteiskäytössä olevalla laitteella (esimerkiksi kirjastossa tai muussa julkisessa tilassa), suosittelemme sinua tyhjentämään tyhjentää laitteen välimuistin ja sivuhistorian sen jälkeen, kun olet asioinut verkkokaupassamme. Välimuistin tyhjentämisen jälkeen sinun kannattaa sulkea käyttämäsi verkkoselain.

Ylivoimainen este, Force majeure -tilanteet

Odorfri.fi ei ole vastuussa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu Odorfri.fi vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Tällaisessa viivästymistilanteessa Odorfri.fi noudattaa verkkokaupassa velvollisuuksiaan niin nopeasti, kuin se on kuvatunlaisessa tilanteessa mahdollista otettuaan ensin yhteyttä asiakkaaseen ja varmistuttuaan, haluaako asiakas yhä vastaanottaa tilauksen.

Lainsäädäntö ja riita-asiat

Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia. Osapuolet pyrkivät ensisijaisesti neuvotteluteitse ratkaisemaan näistä ehdoista tai niiden soveltamisesta aiheutuvat mahdolliset erimielisyydet. Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus osoittaa tästä sopimuksesta aiheutuneet erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Asiakkaan tulee ottaa yhteys ennen käsittelyä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Yhteystiedot

Jäikö jokin asia askarruttamaan? Asiakaspalvelumme auttaa sinua mielellään!

Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse, sähköpostitse tai palautelomakkeen kautta. Asiakaspalvelumme yhteystiedot löydät osoitteesta www.odorfri.fi/asiakaspalvelu.